Pomoc techniczna

Techland

Karaoke For Fun (Wszystkie wydania)

Problemy z działaniem

  • Zawiesza się podczas działania

    Przyczyną jest brak prawidłowo zainstalowanych sterowników dla karty
    dźwiękowej (np. używane są sterowniki domyślne z Windows, tylko dla
    odtwarzania dźwięku, bez możliwości jego nagrywania).
    W szczególności dotyczy to obsługi mikrofonu poprzez kartę dźwiękową
    (uwaga: mikrofon nie musi być podłączony).
    Obsługa odtwarzania i nagrywania dźwięku jest niezbędna do prawidłowego
    działania programu.

     

    Sprawdzenie:

     

    Należy wyłączyć opcję "rejestruj" w ustawieniach - jeśli program działa
    wtedy prawidłowo, przydatne może być użycie rozwiązania opisanego poniżej.

     

    Rozwiązanie (Windows):

     

    Należy zainstalować sterowniki do karty dźwiękowej, zgodnie z posiadanym
    sprzętem - można je pobrać ze strony producenta (dla notebooków -
    zgodnie z oznaczeniem modelu, dla komputerów stacjonarnych - zgodnie z
    nazwą producenta i modelem płyty głównej, dla kart dźwiękowych - zgodnie
    z oznaczeniem producenta i modelu karty).

Problemy z mikrofonem

  • Nie słychać dźwięku z mikrofonu w głośnikach

    Program Karaoke For Fun nie bierze udziału w obsłudze mikrofonów komputerowych tym zajmuje się system operacyjny i sterowniki karty dźwiękowej. Mikrofon dołączony do zestawu jest normalnym mikrofonem komputerowym przeznaczonym do działania z komputerami klasy PC.
    (Nasza firma nie prowadzi Pomocy w zakresie podłączenia mikrofonów do sprzętów RTV np. Kina domowego)

    Każdy system operacyjny (komputer) jest domyślnie skonfigurowany w taki sposób aby odbierał (słyszał) dźwięki podłączonego mikrofonu dzięki czemu od razu po podłączeniu mikrofonu możemy nagrywać nasz dźwięk oraz używać oprogramowania typu Skype.

    Jeśli chcemy aby w głośnikach było słyszane to co się mówi do mikrofonu w czasie rzeczywistym należy odpowiednio skonfigurować system operacyjny. POBIERZ INSTRUKCJĘ postępowania obejmująca konfigurację systemów: Windows XP, Windows Vista, Windows 7.

    Proszę zwrócić uwagę czy wykonując instrukcję Mikrofon jest widoczny w zakładce Odtwarzanie (Nie Nagrywanie) W instrukcji dla systemów XP dany punkt znajduje się na stronie 3 dla Windows Vista na stronie 6 a dla Windows 7 na stronie 9. jeśli Mikrofon nie jest tam widoczny oznacza to że Państwa sprzęt (karta dźwiękowa) bądź sterowniki do niej uniemożliwiają przekierowanie dźwięku z mikrofonu na głośniki i mówiąc do niego nie będą Państwo słyszeli swojego głosu na żywo w głośnikach lecz tylko będzie możliwość nagrywania dźwięku. Najczęściej dzieje się tak w przypadku laptopów które maja już wbudowane mikrofony często blisko głośników i celem uniknięcia sprzężenia zwrotnego producenci blokują tą opcję. Proszę spróbować pobrać i zainstalować najnowszy sterownik karty dźwiękowej ze strony producenta tej karty a nie ze strony producenta komputera. W przypadku dalszych problemów proszę o kontakt z producentem państwa komputera celem ustalenia czy dany sprzęt posiada fizycznie taką funkcjonalność.