Call of Juarez
Problemy z prawidłowym działaniem gry
- Gra sieciowa działa wolno na moim serwerze
-Generalna zasada dotycząca tworzenia serwerów do gier sieciowych mówi, że im szybszy komputer pracuje jako serwer, tym lepiej działa gra sieciowa. Rozwiązaniem jest wybranie serwera dedykowanego przy uruchomieniu gry. Opcja ta nie pozwala na branie udziału w rozgrywce posiadaczowi serwera, ale dzięki temu serwer pracuje szybciej. Następną sprawą, która może mieć wpływ na szybkość działania rozgrywki sieciowej jest przepustowość łącza internetowego oraz ilość graczy na serwerze.
- Informacje o błędach podczas uruchamiania gry
-Upewnij się, że na komputerze zainstalowane są najnowsze sterowniki do karty graficznej. Najczęściej są one dostępne na oficjalnych stronach producenta karty. Proszę sprawdzić poniższe strony:
www.ati.com dla kart ATI (zalecamy Catalyst 6.5 lub wyższe)
www.nvidia.com dla kart nVidii (zalecamy ForceWare 84.21 lub wyższe)
-Upewnij się, że na komputerze zainstalowany jest DirectX 9.0c lub nowszy. Jeśli nie, zainstaluj DirectX ze strony www.microsoft.com/directx
-Sprawdź w ustawieniach BIOSu czy opcja AGP Fast Write Control jest wyłączona oraz czy opcja Graphics Aperture Size jest ustawiona na Minimum 64MB.
-Upewnij się, że wszystkie programy działające w tle zostały wyłączone przed uruchomieniem gry. - Nie mogę połączyć się z serwerem
-Sprawdź czy po wybraniu opcji "odśwież listę" albo "aktualizuj listę" obok listy serwerów przycisk "dołącz się do gry" umożliwi dołączenie do gry wieloosobowej.
-Sprawdź czy router/firewall, jeżeli jest uruchomiony (proszę pamiętać o tym, że Windows XP SP2 posiada wbudowany firewall), umożliwia połączenie Call of Juarez z siecią Internet. Porty, jakie muszą być otwarte, to zakres od 26000 do 26200 (mogą one być jednak zmienione w ustawieniach serwera gry).
-W przypadku posiadania dwóch interfejsów sieciowych (na przykład karta sieciowa obsługująca LAN oraz modem do połączenia internetowego), konieczne może okazać się wyłączenie interfejsu, który nie odpowiada za dostęp do Internetu.
-Pamiętaj, że zarówno klient jak i serwer muszą posiadać taką samą wersję gry, aby nawiązać połączenie (reprezentowane zieloną ikoną przed nazwą serwera).
-Serwer może używać map, które nie są dostępne na kliencie - w takim przypadku również nie uda się dołączyć do gry. - Nie słychać wystrzałów.
-Jeżeli jest używany system głośników 4.1 lub lepszy proszę sprawdzić, czy jest on właściwie ustawiony w opcjach karty muzycznej. Ponadto proszę spróbować zmienić system głośników na 2/2.1 i sprawdzić, czy wtedy wszystkie dźwięki są odtwarzane.
-Jeśli po uruchomieniu nie słychać żadnego dźwięku lub słychać część dźwięków, proponujemy zainstalowanie najnowszych sterowników do karty muzycznej lub wyłączenie opcji EAX (problem dotyczy głównie wbudowanych w płytę główną kart muzycznych). - Optymalizacja systemu
Gdy komputer spełnia minimalne wymagania sprzętowe a mimo wszystko gra działa "wolno" lub niestabilnie, zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami na temat Optymalizacji systemu
- Problem z instalacją gry
-Proszę się upewnić czy wszystkie programy przed uruchomieniem programu instalacyjnego zostały wyłączone (np. niektóre programy antywirusowe mogą zakłócić właściwą instalację gry).
-Proszę skopiować zawartość płyty DVD do jednego katalogu na dysku twardym, a następnie z tego katalogu uruchomić plik setup.exe - Znane problemy Kompatybilnościowe
Proszę zauważyć, że karty graficzne nie obsługujące pixel shader 2.0 lub wyższego nie spełniają minimalnych wymagań gry, co może wpłynąć na poważne problemy związane z działaniem gry.
W każdym przypadku proszę sprawdzić, czy zainstalowane są najnowsze sterowniki dostępne na stronach internetowych producentów sprzętu.
Jeżeli po włączeniu opcji EAX (w ustawieniach audio) nie słychać dźwięków zalecamy zainstalowanie najnowszych sterowników do karty dźwiękowej lub wyłączenie opcji EAX (dotyczy to głównie zintegrowanych z płytą główną kart dźwiękowych).
W przypadku braku efektu mgły w grze proszę sprawdzić czy instalacja innych sterowników do karty graficznej pomoże rozwiązać ten problem.
System zabezpieczeń Star-Force
- Poprawne działanie pod Windows Vista
Szczegółowe informacje na temat rozwiązywania problemów z systemem zabezpieczeń Star-Force / Frontline znajdą państwo na stronie:
LINK